1


سلام.


کمیته حقوقی انجمن زنان ، برای شروع فعالیتهای خودش ، یه کارگاه ویژه دختران مجرد برگزار کرد.

کارگاه رایگان دو جلسه ای طی دو روز متوالی هفتم و هشتم آبانماه سال جاری با موضوع : تبیین شرایط ضمن عقد.


علیرغم اینکه اولین کارگاه بود و صبح اول وقت تشکیل میشد اما استقبال خوبی صورت گرفت (شاید هم من قانع و خوش بینم!) و حدس میزنم که دوره های بعدی به مراتب شلوغ تر باشه هرچند که معتقدم کیفیت مهمتر از کمیته.


تو این کارگاه که مدرسش خودم بودم و دوستان حقوقدان اعضای کمیته هم ، در جمع حاضر بودن بعد از یک مقدمه کوتاه و بیان اهداف کارگاه ، معنا و مفهوم شرط رو توضیح دادم و انواع شرط رو در قانون بیان کردم.


بعد درباره شرایط دوازده گانه مندرج در اسناد رسمی نکاحیه صحبت شد و شرایط به صورت تفکیکی توضیح داده شد و ضمانت اجرای هر کدوم هم تشریح شد.


در آخر هم ماده 1119 قانون مدنی و مصادیقی که میشه در حیطه اون ماده وارد کرد برای خانمها کاملا روشن شد.


بازخوردهای خوبی بعد از کارگاه گرفتم و امیدوارم که مفید و عملی بوده باشه.

بیشتر امیدوارم که زنان جامعه با حقوق حقه خودشون آشنا باشن و از احقاق اون نترسن و برای استیفای اونها با توجه به حمایت شرع و قانون ، هراس نداشته باشن.

به امید اون روز.




                                                                 

                                                  ( پســـــــت ثابـــــــــــــت )


                                                                       * به نام خود آ *



سلام به همه خواننده های خوب.

تو پروفایلم یه معرفی مختصر از خودم دادم.

بعلاوه اینکه وکیل پایه یک دادگستری هستم ، فعلا و تا زمانی که شرایط ، مطلوب باشه ، مسئول کمیته حقوقی کارگروه زنان شهرمون هم هستم.

این وبلاگ رو به این جهت درست کردم که فعالیتهای کمیته حقوقی رو یادداشت کنم و ضمنا اگر مسائلی مربوط به قانون بود که تو ذهنم سنگینی کرد و فرصتش مهیا شد ، اینجا بنویسم.

بنابراین با توجه به مشغله های رنگارنگ ، ممکنه آپ مرتب نداشته باشم.

امیدوارم دوستان خوبی از این رهگذر پیدا کنم.